A nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház új előadásait mindig kivétel nélkül megnézem, azonban az idei évad utolsó nagyszínpadi premierjére tavaly ősz óta vártam, ugyanis a Hello, Dolly!-t Szente Vajk rendezte.
Számomra az ő neve garancia a minőségi munkára, ugyanis a VIDOR fesztivál ideje alatt volt szerencsém látni A szőke ciklont a Játékszín előadásában, és a rendezés lenyűgözött - meg is kapta az ezért járó díjat.
Bár erősen reménykedtem a pozitív válaszban, de kíváncsi voltam, hogy vajon itt is visszakapom-e azt a zseniális jelképrendszert, színpadi munkát és egyedi, aprólékosan kidolgozott világot.
![](https://c1.staticflickr.com/5/4190/34656551606_4f4f59757b_c.jpg)
A történet egy nagyon egyszerű romantikus sémára épül, de azért van benne némi csavar: a talpraesett, házasságközvetítőként is tevékenykedő özvegy, Dolly (Horváth Margit) ezúttal a saját házasságát igyekszik elrendezni, a cél az, hogy a milliomos Horace Vandergelder (Puskás Tivadar) nőül vegye.
Persze bonyodalom is akad bőven, más-más párok válnak szét és kerülnek egymás mellé - a szituációs csavaroknak köszönhetően a nevetés garantált.
![](https://c1.staticflickr.com/5/4187/34566946271_d977aa10b3_c.jpg)
Puskás Tivadar tökéletesen bemutatja a kissé rigolyás, logikus okokból házasodni akaró érdekembert, ugyanakkor egy-egy érzelmesebb mozzanat segítségével szerethetővé is teszi a meglehetősen zsugori és túlzottan a realitás talaján mozgó Horace-t. Horváth Margit Dollyja sincs kevésbé észnél, viszont ő az ész szavát nagyon taktikusan finom érzelmekbe burkolja, és a női praktikáival a háttérből irányít.
Éppen ezért - és néhány olyan jelenetben, ahol szinte párként működnek -, elhisszük, hogy tökéletesen kiegészítve egymást valóban összetartoznak. Nem fiatal, álmodozó szerelmesekként, hanem gyakorlatiasan, annak minden szép és hétköznapi oldalát érintve.
![](https://c1.staticflickr.com/5/4156/34312407320_e0b49bd6cd_c.jpg)
A mellékszereplők közül kiemelendő Jenei Judit alakítása, az egyszerre Alice-ra és Harley Quinn-re hajazó Ermengarde a hisztérikus kirohanásaival igazán emlékezetes képeket alkot. Ugyanakkor szerelmén keresztül egy lángolóbb, naivabb tiniszerelmet láthatunk kibontakozni, mely bár ugyanolyan értékű, de mégis kontrasztot állít Dolly és Horace viszonyának.
![](https://c1.staticflickr.com/5/4191/34312411970_839bbc97d0_c.jpg)
Kuthy Patrícia, Nyomtató Enikő, Lakatos Máté és Horváth Sebestyén Sándor négyese az egyszerű, éteri szerelemért és humorért felel, az előadás és annak az összegzése nélkülük nem lehetne teljes.
A zenés betétek sem adnak okot panaszra, viszont ami megemlítendő, az a koreográfia - színes, változatos és a kellő jelképértékkel bír. A színpadi munka, a díszlet és a kellékek ugyanakkor a zsenialitás határát feszegetik: tovább mélyítik az adott szituációkat, segítenek a nézőnek megtalálni a kulcsmomentumokat, illetve továbbgondoltatják azokat. Tehát tökéletesek.
A Hello, Dolly! könnyed szórakozást nyújt, de úgy, hogy az, aki komolyabb értelmet szeretne látni benne, megtalálhassa a maga válaszait. Szerelem más-más generációknál, más élethelyzetben és élettapasztalattal, mindez nagyon egyedi, hangulatos köntösben.
Nem csalódtam, sőt: most már biztosan tudom, hogy ez a bohókás, habosan könnyed és pasztellesen színes, romantikus, de pillanatról-pillanatra váltakozó világ Szente Vajk védjegye. Ha csak módotokban áll, nézzétek meg az előadást!
A képek forrása: www.moriczszinhaz.hu
A képek forrása: www.moriczszinhaz.hu
2 comments
Nagyon szeretem Szente Vajkot, színészként és rendezőként is nagyon jó! A Meseautót is ő rendezte a Madáchban és eredetileg nem nagyon voltam rá kíváncsi, mert anno a film sem volt nagy kedvencem, de a darab fantasztikus lett!:)
VálaszTörlésSzínészként még nem volt szerencsém látni, de most már ki merem jelenteni, hogy rendezőként nagyon szeretem, még akkor is, ha bohókásabb a világa, mint amit általában kedvelek, mert nagyon egyedi és következetes.
TörlésA Madách Meseautóját sajnos még nem láttam, de ha alkalmam lesz Budapesten színházba menni, nem felejtem el. :)